Vztah žáka a instruktora (sa če čido)
I v dnešní moderní Koreji se pod pláštěm složitosti 20. století objevují skryté hodnoty, které hlásal Konfucius.
Syn, který byl poslušný během svého života, bude úctyhodný, když jeho rodiče zemřou. Tato poslušnost a věrnost nikdy
nezakolísá.
Z hodnot Konfucia se korejci naučili hlubokému smyslu pro úctu ke svým učitelům. Tento vztah vždy byl velmi důležitý.
Staré korejské přísloví říká: „Otec a matka jsou rodiče, kteří mne vychovávají, zatímco
učitel je rodič, který mne vzdělává.“ To je důvod, proč má žák úctu ke svému učiteli, jakou má ke svým rodičům.
Ač je poddaný povinován úctou ke svému králi, král musí mít úctu k učiteli, jako ji měl Alexandr k Aristotelovi. I když
otec může milovat svého syna, nemůže se nikdy stát jeho učitelem. Vztah otce a syna je emocionální a nemůže tak
být objektivní. Bez této objektivity je téměř nemožné nastavit a udržet dohled v učebním systému.
Samozřejmě je odpovědností rodičů poskytnout dítěti řádné vzdělání, které rozšíří jeho znalosti a dá mu dobrý
cit pro spravedlnost a morálku. Často je ale pro samotné rodiče nemožné poskytnout dítěti potřebné vzdělání.
Je to tím, že rodiče váhají vynutit si disciplínu u dítěte objektivním způsobem. Je zde
podvědomá obava, že by to narušilo jejich vztah. Konfucius navrhoval: „Děti by se měli vyměnit a být učeny novými rodiči.“
Učit cizí dítě tak, aby se z něj stala osoba s dobrým charakterem podle přání jeho rodičů, je velká zodpovědnost.
V očích žáka zaujímá učitel stejné místo jako rodiče. Starodávné přísloví říká, že "král, učitel a otec jsou si rovni (Gun Sa Bu Il Či)".
Ve všech vztazích, o nichž byla zmínka, musí být určitý stupeň lásky, ale také určitý stupeň objektivity.
Takovýto vztah musí být přítomen i v taekwondu. Zodpovědnost za učení leží na instruktorech, jejichž eventuální
poslání bude naučit žáky, aby byli tělesně a duševně silní a přispěli k mírovému světu.
Samozřejmě obětavý a upřímný instruktor je absolutní nutnost pro jakoukoliv školu. Škola se nemůže rozvinout a
zdokonalit bez kádru, stejně jako bez obětavých a upřímných žáků.
Takže jak instruktor, tak i žák mají dluh zodpovědnosti učit jeden druhého, který nemůže být nikdy splacen.